Erik von Pleutz Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 (edited) Den har länge legat i kö för att bli listad. Hur lång tid brukar det ta? Jobbportal: <domain removed> - presenterar över 100 svenska arbetsförmedlare i en översikt samt i olika sektorer. Bra jobbsökarverktyg. <url removed> Gäller även - reseportalerna: <domain removed> - reseguide som presenterar och informerar om de billigaste flygbolagen och resebyråerna. <url removed> <url removed> - de billigaste flygbolagen, de vackraste städerna och de finaste stränderna. Allt på ett ställe <domain removed> EvP Edited August 9, 2017 by Elper
sven Posted October 30, 2004 Posted October 30, 2004 Tyvärr uppfyller inte webbplatserna du anger kraven för att listas i ODP.
Erik von Pleutz Posted October 31, 2004 Author Posted October 31, 2004 (edited) Hmmm... Sven, vänligen utveckla ditt svar så att jag förstår vad som är fel. Vi har ju även <domain removed> som redan är representerad där. Skulle uppskatta om du kunde förmedla en shortcut till en kravspecifikation. Vad har du för roll? Moderator? Webmaster? EvP Edited August 9, 2017 by Elper
sven Posted November 1, 2004 Posted November 1, 2004 Sven, vänligen utveckla ditt svar så att jag förstår vad som är fel. Vi har ju även Workshopping.com som redan är representerad där. Skulle uppskatta om du kunde förmedla en shortcut till en kravspecifikation. http://dmoz.org/guidelines/include.html Vad har du för roll? Moderator? Webmaster? Jag är meta-redaktör i ODP sedan flera år. Moderator betyder att jag modererar den svenska delen av detta forum (tillsammans med jophan och nea).
Erik von Pleutz Posted November 3, 2004 Author Posted November 3, 2004 (edited) Hej Sven, tack för ditt svar. Har nu läst igenom guidelines och förstått att det faller på att där finns affiliates. <domain removed> har inga affiliates utan presenterar bara arbetsförmedlare. Varför får den inte plats? Mvh EvP Edited August 9, 2017 by Elper
Meta jophan Posted November 4, 2004 Meta Posted November 4, 2004 Det är "unikt innehåll" som är nyckelfrasen. Webbplatser som bara länkar till andra webbplatser har sällan vad vi klassar som unikt innehåll. Bedömningen kan skifta från fall till fall, beroende på hur viktig och unik länksamlingen är för sitt område. Vi utlovar ingen webbplats plats i vår katalog utan förebehåller oss rätten att neka dem som vi inte tycker platsar.
Erik von Pleutz Posted November 16, 2004 Author Posted November 16, 2004 Men det motverkar ju hela syftet med Internet. Betänk att utbudet via nätet bara växer och mediabruset dånar i huvudet på de flesta. Nischade guider som skalar ner material skapar ju vertyg som underlättar för specifika målgrupper att hitta rätt, att hitta det de letar efter. Tror att tolkningen av den nedan citerade formuleringen kanske gäller rena länksamlingar. Har du tittat på sidorna i fråga? EvP ...webbplatser som bara länkar till andra webbplatser har sällan vad vi klassar som unikt innehåll...
Recommended Posts