jonr Posted June 8, 2005 Posted June 8, 2005 Jag är medveten om att så kallade ”deeplinks” inte är speciellt populärt i ODP och förslagna webbplatser som innehåller sådana förmodligen åker i papperskorgen direkt. Ok, men vad gäller för en flerspråkig webbplats där de olika delarna har sin egen adress (http://www.mindomän.com/en/ resp. /se/ etc.). Innehållet är det samma, men språket skiljer. Jag föreslog dessa adresser för ODP, totalt sex st, i deras korrekta kategorier. Nu i efterhand har jag insett att även deeplinks då det gäller språk inte verkar vara speciellt poppis, eller vad säger ni som är redaktörer för en World-kategori? Bör jag designa om webbplatsen för att undkomma deeplinks om jag värdesätter möjligheten att listas i ODP? Eller är risken stor att jag redan har stämplats som ”spammare”? Tack, Jon
Meta nea Posted June 8, 2005 Meta Posted June 8, 2005 Djuplänkar för olika språk är ett undantag. Vi föredrar i allmänhet att lista rotadressen om det går lätt att hitta till respektive språk från rotsidan; om det inte lätt att hitta så djuplänkar vi. Att du skickade in djuplänkarna är inte ett problem - redaktören ändrar webbadressen om det visar sig att det är roten som bör listas. Vi uppskattar att du skickade länken till de relevanta språken Curlie Meta and kMeta editor nea
Recommended Posts