Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag är medveten om att så kallade ”deeplinks” inte är speciellt populärt i ODP och förslagna webbplatser som innehåller sådana förmodligen åker i papperskorgen direkt.

Ok, men vad gäller för en flerspråkig webbplats där de olika delarna har sin egen adress (http://www.mindomän.com/en/ resp. /se/ etc.). Innehållet är det samma, men språket skiljer. Jag föreslog dessa adresser för ODP, totalt sex st, i deras korrekta kategorier. Nu i efterhand har jag insett att även deeplinks då det gäller språk inte verkar vara speciellt poppis, eller vad säger ni som är redaktörer för en World-kategori?

Bör jag designa om webbplatsen för att undkomma deeplinks om jag värdesätter möjligheten att listas i ODP? Eller är risken stor att jag redan har stämplats som ”spammare”?

Tack,

Jon

• Meta
Posted
Djuplänkar för olika språk är ett undantag. Vi föredrar i allmänhet att lista rotadressen om det går lätt att hitta till respektive språk från rotsidan; om det inte lätt att hitta så djuplänkar vi. Att du skickade in djuplänkarna är inte ett problem - redaktören ändrar webbadressen om det visar sig att det är roten som bör listas. Vi uppskattar att du skickade länken till de relevanta språken :D
Curlie Meta and kMeta editor nea
  • Create New...