Jump to content

Recommended Posts

Guest yourlenses
Posted
Hej jag har försökt att få med sajten www.yourlenses.com (vi är ett svenskt företag som säljer kontaktlinser på nätet)i 9 månader nu. Jag har försökt lägga in den i World: Svenska: Webbutiker: Hälso- och friskvård. Den passar helt klart där. Senast jag gjorde en anmälan (ca 1 vecka sedan) fick jag svaret att sajten redan fanns i dmoz och frågan om jag ville uppdatera den. Är det nån som kan kolla hur det ligger till? Blir extremt tacksam om jag kan få hjälp i den här frågan!
  • Meta
Posted

Hej! Jo, webbplatsen väntar i den kategorin, så du behöver inte skicka in den igen. Att du fick svaret att den redan fanns i katalogen är märkligt - det måste ha varit en tillfällig bug, för den har inte varit listad tidigare.

-nea

Curlie Meta and kMeta editor nea
Guest yourlenses
Posted

Ok, Tack för ditt svar. Va synd jag trodde nått var på gång. Är det vanligt att det tar ca 1 år att komma med? Finns det nått sett att påskynda processen.

Ser fram emot ditt svar!

• Meta
Posted

Hur lång tid det tar varierar - jag har redigerat länkar som har legat och väntat i två år eller längre... Men det finns inget du kan göra annat än att vänta. Skicka inte in länken igen, för då skriver du bara över den första anmälningen! Jag har rensat bort en del spam från de ogranskade länkarna i kategorin, så nästa gång någon redigerar där är det mycket möjligt att han eller hon tittar på din länk.

Det låter inget vidare, men det är det bästa jag har att komma med.... :crazy:

Curlie Meta and kMeta editor nea
Guest yourlenses
Posted
Ok Jag får hoppas att Dmoz Tomten kommer med tidig julklapp :) En följdfråga, om det tar så lång tid att komma med varför godkänner ni inte fler redaktörer? Det skulle ju leda till att ni skulle kunna öka antalet nya/bra länkar i katalogen.
  • Meta
Posted

Vi får dessvärre inte särskilt många ansökningar, och vi är inte så kräsna. En ansökning av någon som öppet redovisar sina affiliations och som vi tror ansöker för att han/hon vill hjälpa till med ODP och inte bara för att få sin egen sajt listad, godkänns nästan automatiskt om den är avfattad på korrekt svenska, visar att den sökande har läst och förstått våra riktlinjer och de tre exempelsajterna följer riktlinjerna samt är relevanta för den kategori till vilken de skickas in.

Du skulle bli förvånad över hur många som skickar in ofullständiga ansökningar med felstavningar och grammatikfel, eller skickar in sajter som inte passar alls i kategorin de söker.

Guest yourlenses
Posted
Ok jag förstår, jag trodde ni hade en del vettiga personer som sökte. Är det okej om jag återkommer om en månad och tjatar om sajten fortfarande inte kommit med? :D
  • Meta
Posted

Vi kan inte hindra dig, eller hur? ;)

Men det lär inte göra så stor nytta. Vi kan inte särbehandla dem som kommer hit och tjatar mot dem som inte har hittat hit. Vår uppgift är att bygga en så bra katalog som möjligt, och om en enstaka webbplats hit eller dit är listad gör ingen skillnad. Men jag förstår precis hur frustrerande det är för dig, jag skulle reagera likadant själv. Jag kan ju trösta med att de flesta SEOs anser att listning i ODP inte är så otroligt viktigt. Dina affärer kommer förhoppningsvis inte bära eller brista p.g.a. det.

• Create New...